intro

Reforma javne uprave proces je koji svaka zemlja mora proći prije nego što postane kandidat za članstvo u Evropsku uniju (EU). Premijeri države BiH, entiteta Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH), Republike Srpske (RS) te gradonačelnik Brčko distrikta usvajanjem prve Strategije za reformu javne uprave prije 11 godina obavezali su se da će reformirati javnu upravu, s tim da je za svaki potez potrebna saglasnost predstavnika svih nivoa.

Napravljena je Strategija za reformu javne uprave i definiran Akcioni plan sa aktivnostima, rokovima i odgovornostima pojedinih institucija. Prema ovim dokumentima, na kraju 2014. godine BiH je trebala imati efikasniju i odgovorniju javnu upravu.

Kako bi se pratila provedba reforme, formiran je i Ured koordinatora za reformu javne uprave (PARCO) kao državna institucija pri Vijeću ministara BiH. Međutim, u postojećim dokumentima nisu predviđene kaznene odredbe u slučaju neispunjavanja obaveza.

U Strategiji iz 2006. godine određeno je šest reformskih sfera: javne finansije, upravni postupak, upravljanje ljudskim potencijalima, izrada zakonskih propisa, informacione tehnologije i institucionalne komunikacije.

   MONITORING

Transparency International u BiH, uz finansijsku podršku Švedske međunarodne agencije za razvoj i Vlade Danske, u okviru projekta Monitoring reforme javne uprave u BiH (PARM) priprema godišnje izvještaje o reformi javne uprave, a ovaj izvještaj odnosi se na praćenje napretka u reformskoj oblasti upravljanje javnim finansijama u 2016. godini.
Transparency International u BiH, uz finansijsku podršku Švedske međunarodne agencije za razvoj i Vlade Danske, u okviru projekta Monitoring reforme javne uprave u BiH (PARM) priprema godišnje izvještaje o reformi javne uprave, a ovaj izvještaj odnosi se na praćenje postignutih rezultata javne uprave u oblasti transparentnosti, odgovornosti i integriteta za period 2015-2016. godina.
Transparency International u BiH, uz finansijsku podršku Švedske međunarodne agencije za razvoj i Vlade Danske, u okviru projekta Monitoring reforme javne uprave u BiH (PARM) priprema godišnje izvještaje o reformi javne uprave, a ovaj izvještaj odnosi se na praćenje postignutih rezultata javne uprave u oblasti upravljanja ljudskim potencijalima (HRM) za 2016. godinu.
Aktivnosti na postizanju reformskih ciljeva postavljenih u oblasti javnih finansija definisane su Revidiranim Akcionim planom 1 (RAP 1), i obuhvataju osam poglavlja; dimenzija politike sistema javnih finansija;
Indikatori nekih ciljeva i aktivnosti postavljenih u Revidiranom Akcionom Planu 1 (RAP1) su označeni kao "realizovani" u izvještajima Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH (PARCO).
Pored utvrđenih razlika između institucija sa različitih nivoa vlasti, ključni nalazi monitoringa svjedoče o veoma skromnim rezultatima javne uprave u pogledu primjene standarda u oblastima transparentnosti, integriteta i odgovornosti.
Rezultati monitoringa pokazuju nezadovoljavajuće stanje u oblasti transparentnosti. Naime, više od dvije trećine institucija ne objavljuje osnovne informacije vezane za njihov rad i nadležnosti, kao što su planovi, godišnji izvještaji.
Glavni problem reformi upravljanja ljudskim potencijalima (HRM) je slaba politička podrška, nedovoljno učinkovit sistem koordinacije, politizacija državne službe, kao i nedostatak opštih menadžerskih vještina kod postojeće strukture rukovodilaca.
Prikupljeni podaci ukazuju da se u 2015. godini prilično intenzivno radilo na reformama u oblasti upravljanja ljudskim potencijalima (HRM), mada su krajnji rezultati ograničeni a reforme nisu ispunile očekivanja.

   PRIČE

Članovi vladajućih partija u školskim odborima u Tuzlanskom kantonu smjenjuju direktore osnovnih škola i na njihova mjesta postavljaju svoje partijske kolege.
VIŠE
Vlada Kantona Sarajevo je formirala četiri komisije za koje je iz budžeta Zavoda zdravstvenog osiguranja potrošeno više od 250.000 KM. Komisije nisu podnosile izvještaje o radu i njihovi članovi su birani po političkoj liniji.
VIŠE
Bivši direktor Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo je bio član deset komisija u ovoj ustanovi. Uz direktorsku plaću od oko 4.800 KM, u komisijama je zarađivao u prosjeku 2.000 KM mjesečno.
VIŠE
Nezavisni odbor za civilni nadzor policije ne poštuje pravila rada, ne ispunjava obaveze niti se redovno sastaje. Takav rad građani plaćaju prosječno 14 hiljada KM po sjednici.
VIŠE
Firme koje su u vlasništvu ili suvlasništvu bivših i aktuelnih bh. funkcionera su za pet godina kroz javne nabavke dobile poslove vrijedne najmanje 85 miliona KM.
VIŠE
Prošle godine je iz budžeta javnih institucija isplaćeno oko 31.500 KM organizatoru manifestacija za izbor najboljih menadžera. Priznanja su dobili i rukovodioci ovih institucija.
VIŠE
Zbog loših poslovnih poteza vladinih preduzeća domaće firme plaćaju gas i do 37 posto skuplje nego firme iz susjednih država i Evropske unije.
VIŠE
U četverogodišnjem mandatu Jerka Ivankovića Lijanovića podijeljeno je 2,8 miliona KM osobama i firmama koje se dovode u vezu sa poslovanjem porodice ovog ministra.
VIŠE
Novac je isplaćen za odlazak u penziju 23 funkcionera koji su radili na rukovodećim pozicijama u osam državnih ministarstava.
VIŠE
Iako su u BiH prije 15 godina usvojeni zakoni koji daju građanima pravo da dobiju informacije od institucija, u praksi se to pravo ograničava na razne načine.
VIŠE
Bivši parlamentarci nastavljaju karijeru na rukovodećim mjestima u javnoj upravi. Nove poslove najčešće dobiju nakon što iskoriste povlasticu „bijelog hljeba“.
VIŠE
Dvije privatne firme su nezakonito potrošile pšenicu iz robnih rezervi, vrijednu 1,8 miliona KM. Šteta je mogla biti manja da je Federalna direkcija robnih rezervi zaustavljala krađu...
VIŠE
Javne zalihe goriva vrijedne oko 6,4 miliona maraka nestale su iz terminala firme „Zovko Oil“ iz Žepča kojoj su povjerene na čuvanje. Više od polovine količine goriva bilo bi spašeno da...
VIŠE
Građani BiH su za četiri godine platili najmanje 7,3 miliona KM za „bijeli hljeb“ koji je koristilo najmanje 460 funkcionera. Njih desetero su ovo pravo na plaću bez rada uzimali dva puta.
VIŠE
Za smještaj i troškove života 13 ministara izdvojeno je oko 226.000 KM iz federalnog budžeta. Niko ne provjerava jesu li troškovi opravdani, pa se zbog toga dešavaju i zloupotrebe tih privilegija.
VIŠE
Reforma javne uprave traje već osam godina, a građani ne osjete napredak. Odgovorni nisu kažnjeni za propuste i kašnjenja.
VIŠE
Funkcioneri formalno skraćuju svoje radno vrijeme u institucijama kako bi mogli predavati na fakultetima. Takav angažman im omogućava dodatnu zaradu, napredovanje u akademskim zvanjima te mogućnost da zadrže posao predavača i nakon isteka mandata.
VIŠE
Pet od osam savjetnika Lidije Bradare, predsjedavajuće Doma naroda PFBiH, ne ispunjava zakonske propise za imenovanje na te funkcije. Za njih je iz federalnog budžeta za dvije i po godine potrošeno više od 306.000 maraka.
VIŠE
Delegati Federalnog parlamenta su za dvije i po godine naplatili više od 825.000 maraka za: smještaj, odvojeni život od porodice i prevoz do kuće. Većina njih koristi manjkavosti propisa kako bi izvukli najveću korist.
VIŠE
Dolaskom Eseda Radeljaša na mjesto predsjedavajućeg Upravnog odbora sarajevskog Zavoda zdravstvenog osiguranja utrostručen je broj komisija u ovoj ustanovi, a njihovim članovima je za tri godine iz budžeta isplaćeno više od 580.000 KM.
VIŠE
Bivši direktor Zavoda zdravstvenog osiguranja Zeničko-dobojskog kantona Senaid Begić je koristio novac ove ustanove za promociju na izborima, reklamiranje u medijima i kupovinu nagrada.
VIŠE

   VIJESTI

Dom naroda Državnog parlamenta je prihvatio ostavke Žike Krunića i Miroslava Škorića, predsjedavajućeg i člana Parlamentarnog odbora za civilni nadzor nad policijom.
02.02.2017
Žiko Krunić je dao ostavku nakon što je utvrđeno da je prekršio Zakon o sukobu interesa BiH.
16.12.2016
Žiko Krunić nije smio istovremeno biti predsjedavajući Parlamentarnog odbora za civilni nadzor nad policijom i direktor Rudnika i Termoelektrane „Ugljevik“, utvrdila je Komisija za odlučivanje...
08.12.2016
Javne ustanove su tokom prošle godine potpisale 11.864 ugovora o javnim nabavkama, vrijednim najmanje 1,1 milijardu KM.
12.04.2016
Firme u BiH će od prvog aprila plaćati gas 10 posto jeftinije, odlučio je na posljednjoj sjednici Nadzorni odbor Javnog preduzeća „BH Gas“, jedine firme ovlaštene za snabdijevanje gasom i upravljanje...
06.04.2016
Bivši državni ministar vanjskih poslova oslobođen je optužbi za nesavjestan rad u službi.
26.02.2016
Državna ministrica odbrane oslobođena je optužbe za nesavjestan rad u službi.
25.02.2016
Ministarstvo vanjskih poslova BiH isplatilo je 110.038 KM na ime otpremnina za odlazak u penziju devet osoba, među kojima je i donedavni ambasador Nerkez Arifhodžić.
21.10.2015
Ukoliko osoba prijavljena na biro za zapošljavanje u FBiH ostvari prihod iznad 208 KM mjesečno briše se sa evidencije nezaposlenih. S druge strane funkcioneri nakon mandata, ne gube pravo na....
30.07.2015
Ministri i drugi dužnosnici u Kantonu Sarajevo više neće imati pravo na platu po isteku mandata niti će moći imenovati sebi savjetnike.
03.03.2015
Predstavnički dom državnog parlamenta glasao za ukidanje prava funkcionera na jednogodišnju platu po isteku mandata. Neki zastupnici smatraju, ipak, da zakon neće biti dovoljno jasan po pitanju „bijelog hljeba“.
26.02.2015
Naša stranka je podnijela krivičnu prijavu protiv Salmira Kaplana zbog sumnje da je zloupotrijebio položaj jer je koristio naknadu za smještaj u gradu u kojem ima stan.
30.12.2014
U Sarajevu su predstavljeni nalazi o javnim finansijama i upravljanju ljudskim resursima u javnoj upravi, kao i istraživanje javnog mnijenja o zadovoljstvu građana reformom javne uprave.
22.09.2014

   O NAMA

Monitoring reforme javne uprave (Public Administration Reform Monitoring – PARM) je projekat koji implementira Transparency International u BiH u saradnji sa Centrom za istraživačko novinarstvo (CIN), uz finansijsku podršku Švedske međunarodne agencije za razvoj i Vlade Danske. Cilj projekta je doprinijeti boljoj provedbi Strategije reforme javne uprave i osiguranju transparentnije, efikasnije i djelotvornije javne uprave koja je od koristi za sve građane Bosne i Hercegovine.

Ovim projektom podržavamo provedbu Strategije kroz aktivno uključivanje organizacija civilnog društva i pružanje nezavisnog monitoringa reforme javne uprave. Projekat je fokusiran na rezultate i ocjenu rezultata reforme te jačanje svijesti o dobrom upravljanju i djelotvornoj javnoj upravi kod svih relevantnih aktera i građana.

Pratimo rezultate provođenja Strategije za reformu javne uprave, odnosno utjecaj reformi na građane i privatni sektor. Kroz analize, istraživačke priče, istraživanja javnog mnijenja, izvještaje i publikacije nastojimo ukazati na žarišne tačke u procesu reforme javne uprave te pomoći relevatnim akterima da iznađu kvalitetna rješenja.

Građanima nastojimo objasniti važnost kvalitetne javne uprave i transparentnog procesa njene reforme.

   KONTAKT