Search
Close this search box.

Vlada FBiH pozvana da razmotri cijenu EKO testa

Federalne vlasti i nakon upozorenja Ministarstva komunikacija i transporta BiH uporno ignorišu državne propise o tehničkom pregledu vozila i nezakonitoj naplati EKO testa.

Ministarstvo komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine (BiH) upozorilo je federalne vlasti na obavezu poštivanja državnih propisa o tehničkom pregledu i registraciji vozila. Ovo upozorenje je uslijedilo nakon što je Federalna vlada prošlog mjeseca usvojila odluku o neprihvatanju dokaza o obavljenim tehničkim pregledima sa stanica u Republici Srpskoj gdje je cijena EKO testa i do sedam puta niža.

U Federaciji BiH (FBiH) je na snazi Pravilnik o EKO testu iz 2017. godine koji je mimo zakona donio ministar prometa i komunikacija Denis Lasić iz Hrvatske demokratske zajednice BiH, o čemu je krajem prošle godine pisao Centar za istraživačko novinarstvo (CIN). Ovim pravilnikom je u FBiH uvedena cijena EKO testa od 36 KM, iako je do tada državnim pravilnikom o tehničkim pregledima vozila bila određena jedinstvena cijena EKO testa od 5 KM. Vozači u FBiH zbog toga plaćaju skuplji tehnički pregled vozila.

Međutim, Ministarstvo komunikacija i transporta BiH je reagovalo i upozorilo da je Zakonom o bezbjednosti saobraćaja na putevima BiH propisano da nadležni organ prihvata dokaz o tehničkoj ispravnosti vozila sa bilo koje stanice tehničkog pregleda vozila koja se nalazi u informacionom sistemu.

Vlada FBiH se još nije očitovala o upozorenju Državnog ministarstva.

Namet vozačima za profit privatnicima
Vozači u Federaciji Bosne i Hercegovine plaćaju skuplji tehnički pregled vozila zbog pravilnika koji je mimo zakona donio ministar prometa i komunikacija. To je povećalo profit privatnih poduzetnika, među kojima su i oni bliski njegovoj stranci.

CIN je otkrio da je ministar Lasić uvođenjem nove cijene u FBiH zaobišao zakonska pravila i procedure, omogućivši tako povećanje profita stanicama tehničkog pregleda i privatnim firmama koje vrše nadzor nad radom stanica. Među njima su i firme u vlasništvu članova stranke kojoj pripada i federalni ministar.

Također, Ured Vlade FBiH za zakonodavstvo i usklađenost sa propisima Evropske unije jasno je prije usvajanja Pravilnika 2017. godine upozorio federalnog ministra da ne može mijenjati cijenu EKO testa koja je određena državnim propisom. Međutim, ministar Lasić je i pored toga donio sporni pravilnik.

Nakon pisanja CIN-a Ured za reviziju institucija u FBiH je uputio Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija preporuku da razmotri visinu cijena za EKO test, ali to još nisu učinili.

Iz Lasićevog ministarstva su novinarima odgovorili da pripremaju nekoliko modela kako bi dio novca od naplate EKO testa bio usmjeren na nabavku i postavljanje punjača za električna vozila. Podsjećamo da je Lasić rekao da se novcem od naplate EKO testova dosta poboljšao rad Fonda za zaštitu okoliša, ali iz Fonda kažu da nikada nisu koristili ova sredstva.

Vlasnici vozila u FBiH su za četiri godine platili najmanje 74 miliona KM za EKO testove, od čega je najveći dio – 72,5 miliona KM – završio u rukama privatnika. Budžetima entiteta i kantona je proslijeđeno 1,5 miliona KM čiji utrošak nije poznat.

Podrška čitalaca pomaže CIN-u da razotkrije korupciju i organizirani kriminal.
Donacijom ćete podržati istraživačko novinarstvo kao javno dobro.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

Anonimna prijava

Svojim anonimnim prijavama doprinosite integritetu naše zajednice. Molimo vas da iskoristite ovu formu kako biste sigurno prijavili bilo kakvu sumnju u korupciju ili nezakonitu aktivnost koju primijetite. Vaša hrabrost ključna je za očuvanje naših vrijednosti i promicanje transparentnosti.