Transparency International u Bosni i Hercegovini (TIBiH) smatra da je ministar Vojin Mitrović zloupotrijebio položaj i ovlaštenja kada je donio novi Pravilnik o registraciji vozila ne poštujući zakone i utvrđene procedure, o čemu je CIN pisao polovinom prošlog mjeseca.
Ovim Pravilnikom je određeno da Ministarstvo transporta i komunikacija poslove nabavke naljepnica, koje označavaju rok važenja registracije, može ustupiti privatnoj firmi ili takozvanoj stručnoj instituciji. Prema novim pravilima naljepnice koštaju devet maraka, skoro duplo više nego dosad.
Sredstva od naplate naljepnica vozači su do sada uplaćivali u budžet BiH, a novim Pravilnikom je određeno da bi ih trebali uplaćivati privatnoj firmi s kojom Ministarstvo sklopi ugovor. Ta firma bi od vozača godišnje mogla naplaćivati najmanje deset miliona maraka.
Međutim, ministar Mitrović nije imao zakonska ovlaštenja da na ovaj način izmijeni pravila o registraciji vozila. Njegovi bliski saradnici su tvrdili za CIN da je on potpisao Pravilnik i uputio ga na objavu u Službeni list BiH bez njihovog znanja. Iz TIBiH upozoravaju da nijednim članom Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nije propisano da ministar ima ovlaštenja da propisuje ko će vršiti nabavku naljepnica i naplatu javnih prihoda.
Kao jedan od dokaza TIBiH navodi precizno postavljene uslove u Pravilniku koje bi morala ispuniti privatna firma koju bi Ministarstvo odabralo za poslove nabavke naljepnica.
“Kao jedan od uslova navodi se da lica zaposlena kao članovi tima u ‘stručnoj instituciji’ moraju posjedovati određene certifikate koje je prije par godina tokom milionskih nabavki softvera za Šume Republike Srpske posjedovala samo jedna kompanija koja je proteklih godina dobila desetine miliona maraka na tenderima u Republici Srpskoj”, kazali su iz TIBiH.
Stavljanje novog Pravilnika van snage zatražila je i Komisija za sigurnost Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH. Komisija smatra da je ministar Mitrović jednostrano donio Pravilnik te time narušio ne samo Zakon o osnovama sigurnosti prometa na cestama, već i Zakon o agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Zakon o upravi, Zakon o zaštiti ličnih podataka i Zakon o javnim nabavkama BiH.
Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), koja je nadležna za nabavku naljepnica, upozoravala je Ministarstvo na nezakonitosti novog Pravilnika, ali Ministarstvo nije reagovalo. Zanemareno je i mišljenje drugih nadležnih organa – Vanjskotrgovinske komore BiH, Ministarstva unutrašnjih poslova RS-a, Federalnog ministarstva prometa i komunikacija i kantonalnih ministarstava unutrašnjih poslova.
Zamjenik ministra transporta i komunikacija Nedžad Branković rekao je za CIN da je o svemu obavijestio Upravni inspektorat Ministarstva pravde BiH čiji inspektori kontrolišu organizaciju i način rada državnih institucija. Branković kaže da će Inspektorat uskoro posjetiti Ministarstvo transporta i komunikacija BiH te ispitati proceduru prema kojoj je donesen novi Pravilnik.
Ministar Mitrović nije odgovarao na pozive novinara CIN-a.
CIN je i ranije pisao o nametima koji se uvode bh. vozačima, a kojima su povećani profiti privatnika. Novinari su otkrili da je federalni ministar prometa Denis Lasić iz Hrvatske demokratske zajednice BiH uvođenjem nove cijene ekotesta u FBiH zaobišao zakonska pravila i procedure, omogućivši veliku zaradu stanicama tehničkog pregleda i privatnim firmama koje nadziru rad stanica. Među njima su i firme u vlasništvu članova stranke kojoj pripada i federalni ministar.