Search
Close this search box.

Krivična prijava protiv Željeznica FBiH zbog nepravilnosti na tenderu

Kantonalno tužilaštvo u Sarajevu je primilo krivičnu prijavu koju je protiv Javnog poduzeća Željeznice FBiH d.o.o. podigao Ured za razmatranje žalbi Bosne i Hercegovine (BiH). Centar za istraživačko novinarstvo (CIN) iz Sarajeva doznaje da se krivična prijava odnosi na kršenje Zakona o javnim nabavkama BiH pri dodjeli posla izgradnje trga ispred stanične zgrade u Čapljini, za koji su kao najpovoljniji ponuđači izabrani Konzorcij Kristal d.o.o. i Bumat d.o.o. Čapljina.

Ured za razmatranje žalbi smatra da je prekršen Zakon, budući da nije obustavljen proces zaključivanja ugovora, iako je firma koja nije dobila posao, Konstruktor Neretva d.o.o iz Čapljine, pokrenula postupak žalbe. Prema ocjeni Ureda, počinjeno je krivično djelo „nesavjestan rad u službi“, za što se može dobiti novčana kazna ili višegodišnja zatvorska kazna.

Prema podacima Ureda za reviziju institucija u Federaciji Bosne i Hercegovine (FBiH), koji su objavljeni u izvještaju o finansijskom poslovanju ovog poduzeća za 2010. godinu, u toku tendera je bilo još nekoliko nepravilnosti. Konačna cijena je bila puno veća od dogovorene, rađeni su naknadni radovi za koje nije raspisan novi javni poziv, ugrađen je jeftiniji materijal od dogovorenog i radovi su kasnili.

Iako je najpovoljnija cijena na tenderu bila 1,1 milion maraka, sa ponuđačem je početkom 2009. godine potpisan ugovor na iznos od 1,2 miliona maraka. Veća cijena je opravdana na način da je predsjednik tenderske komisije naknadno korigirao iznos jer je bila računarska greška u vezi sa iskazanim zbirom u rekapitulaciji za građevinsko-obrtničke radove. Revizori smatraju da se greška trebala ukloniti u toku provođenja postupka, a ne naknadno, kada je ponuđač proglašen najuspješnijim.

U konačnici, i zbog naknadnih radova – sanacije trotoara i perona – za što nije raspisan tender, cijena radova je bila 1.869.058 KM. Umjesto kameno-granitnih tamnosivih kocki koje su navedene u ugovoru, ugrađen je jeftiniji beton. Uz sve to, bilo je i kašnjenja u završetku radova, za što Željeznice izvođaču radova nisu obračunale kaznene penale. Radovi su trebali biti izvedeni u roku od oko pet mjeseci, a produženi su na oko 9,5 mjeseci.

Revizori smatraju da je ponuda bila „neprimjereno niska“ u odnosu na druge ponuđače, što dokazuje i naknadno korigovanje ponude pri zaključenju ugovora, značajno odstupanje u korištenom materijalu od predviđenog tenderskom dokumentacijom i ugovorom te drugim nelogičnostima. Prema Ugovoru, Željeznice su u novembru 2010. godine izvršile sva plaćanja.

Podrška čitalaca pomaže CIN-u da razotkrije korupciju i organizirani kriminal.
Donacijom ćete podržati istraživačko novinarstvo kao javno dobro.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

Anonimna prijava

Svojim anonimnim prijavama doprinosite integritetu naše zajednice. Molimo vas da iskoristite ovu formu kako biste sigurno prijavili bilo kakvu sumnju u korupciju ili nezakonitu aktivnost koju primijetite. Vaša hrabrost ključna je za očuvanje naših vrijednosti i promicanje transparentnosti.