Novi pravilnik o registraciji vozila koji je donio Vojin Mitrović, bivši ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine (BiH), više ne važi. Njega je van snage stavio Nedžad Branković, zamjenik ministra.
Postupak registracije vozila od sada će se odvijati prema ranijim pravilima. To znači da RFID naljepnica na kojoj bi se trebali nalaziti svi podaci o vozilu, vlasniku i tehničkim pregledima neće zamijeniti dosadašnje naljepnice za registraciju vozila.
Branković je novinarima Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) rekao da će Ministarstvo odmah krenuti sa pripremom novog pravilnika, u saradnji sa organima nadležnim za unutrašnje poslove i svim institucijama uključenim u proces registracije.
Na pitanje da li će se uvoditi novi nameti za vozače, Branković kaže: „Samim tim da se ne uvede RFID govori da neće biti poskupljenja“.
Iako ranije nije želio razgovarati, Mitrović je odlučio govoriti sa novinarima otkako je napustio državno ministarstvo te imenovan za ministra privrede i poduzetništva u Vladi Republike Srpske: „Branković je uzeo sebi za pravo da Pravilnik stavi van snage iako se išlo u pravcu da se postojeći pravilnik usaglasi, uredi, izmijeni i dopuni“.
Dodao je da on sporni pravilnik nije radio, nego da ga je samo potpisao: „To su radili stručni ljudi u okviru Ministarstva i činjenica da je bilo određenih nedostataka ili, možda, nedorečenosti“.
Međutim, saradnici Mitrovića su novinarima rekli da nisu ni znali da je Pravilnik donesen te da su za njega saznali tek nakon što je objavljen u Službenom glasniku BiH.
Podsjećamo, CIN je u augustu 2022. godine pisao kako će vozači plaćati skuplju registraciju vozila zbog novog propisa kojim se pogoduje privatnicima. Pravilnikom je tada određeno da Ministarstvo poslove nabavke naljepnica koje označavaju rok važenja registracije može ustupiti privatnoj firmi ili stručnoj instituciji. Nova pravila su značila i poskupljenje naljepnica sa pet na devet maraka. Dok su ova sredstva građani ranije uplaćivali u budžet BiH, ministar Mitrović je odredio da bi ih mogli uplaćivati privatnoj firmi s kojom Ministarstvo sklopi ugovor. Ta firma bi od vozača godišnje naplaćivala najmanje deset miliona maraka.
„Da se htjelo nekome pogodovati, onda ne bi to bilo javno objavljeno, nego bi se raspisao tender. U ovom slučaju nije bilo ni tendera niti bilo čega i zašto unaprijed reći da je nekome pogodovao kad tender ni tenderska dokumentacija nije bila predmet razgovora“, komentarisao je Mitrović.
On negira da je Pravilnikom propisao da će novac od naplate naljepnica ići u ruke privatnika, već stručnih institucija. Međutim, Pravilnikom je jasno odredio da su stručne institucije zapravo privatne firme koje bi Ministarstvo putem javnog konkursa ovlastilo za poslove nabavke, raspodjele i personalizacije naljepnica te da ih vozači plaćaju toj izabranoj firmi.
„Ne slažem se s tim“, kratko je novinarima rekao Mitrović.
Naime, nakon što je objavljen Pravilnik, Ministarstvu komunikacija i prometa BiH se obratio veliki broj institucija nadležnih za njegovu provedbu, ukazujući na neprovodivost i nezakonitost pojedinih odredbi. Stoga je Upravni inspektorat Ministarstva pravde BiH izvršio inspekcijski nadzor kojim je utvrđeno da je donesen mimo zakona i procedura. Inspektori su tada naredili izmjene Pravilnika.
Reagovala je i Agencija za zaštitu ličnih podataka BiH koja je naložila Ministarstvu da u Pravilniku izbriše odredbe kojima je propisana obrada jedinstvenog matičnog broja vlasnika i korisnika vozila u potvrdi o registraciji i potvrdi o vlasništvu vozila te odredbe o jedinstvenom informacionom sistemu za naljepnice i evidencije o vozilima.
Transparency International (TI) BiH je sredinom septembra 2022. godine podnio krivičnu prijavu protiv ministra Mitrovića. TIBiH smatra da je ministar Mitrović zloupotrijebio položaj i ovlaštenja kada je donio novi pravilnik o registraciji vozila, ne poštujući zakone i utvrđene procedure.
Mitrović o Pravilniku nije ni želio govoriti: „Ja više nisam na funkciji na kojoj sam bio. Šta će dalje uraditi Savjet ministara ili neće, zaista ne bih želio komentarisati.“